søndag 10. mars 2013

Kjole for den sygale

 
Lysten til å sy hadde dabbet litt av en stund og da brukte jeg tid til å lete på nettet for å finne noe nytt, noe spennende, noe som jeg ikke hadde sydd tidligere. Jeg kom over et bilde av denne kjolen på en blogg i USA tror jeg. Jeg syntes kombinasjonen av stoff var så kul at jeg var frekk nok til å kopiere (det er slik man helst ikke gjør). Men det gjør nok ikke så mye. Sjansen for å møte noen på gata med denne er liten uansett, og ikke har jeg sydd den for salg heller. Den er bare til meg :-)
 
Mønsteret er Simplicity 3673. Det kjøpte jeg på Etsy
Stoffet er kjøpt her
Chambrey (i skjørt delen) er fra S&S her
 
Kjolen har jeg kortet ned på lengden. Ryggen måtte også justeres med ca 8 cm.  Vidden ble justert og innsnittene....phu. Det tok sin tid å få den ferdig
 
I ryggen har jeg sydd i et glidelås med overlapping. Det fant jeg beskrivelsen på her
 

I teksten på stoffet står det "Look at the way she's dresses. Throwing Harry's money around".

Og - "Kate won't belive I made this dress myself! And every day it's more and more fun to sew by machine!"

Å ta bilder er også ganske gøy! Min samboer er en riktig kanon fotograf. Han så ikke at glidelåsen var åpen da han tok bilde og vi måtte ta ny. Han har heller ikke fått med seg at det er zoom muligheter på kamera, for han står nesten oppå meg he he. Men han er snill som hjelper meg da :-)

2 kommentarer:

  1. Fine deg Kari :) Knall fin kjole - Flott fasong :)
    Klem Tone

    SvarSlett
  2. Utrolig kul og original kjole!

    SvarSlett

Hyggelig om du legger igjen en hilsen :-)