lørdag 5. oktober 2013

Vaskerommet har fått makeover

Her har det vært oppussing av stue, bad og trapp de siste måneder. Nå var det vaskerommet som sto for tur. Etter lang og tro tjeneste over 22 år var det velfortjent med en makeover. Veggene har glassfiberstrie og fått flere sår i tapeten. Våtromsbelegget var moderne med sin rosa farge den gang den ble lagt, men hadde nå blitt matt og utdatert. 
Målet var å gjøre dette billig, friske opp fargene og få en glatt flate som igjen blir lett å holde ren. Og resultatet synes jeg ble som et kinderegg, tre ønsker i ett "spann" :-)

Fra den gang veggene ble malt tror jeg ikke det var brukt maling for våtrom. Tapeten har ikke tålt fukten og har da "klistret" seg til det som har stått inntil veggen. Likevel ingen fukt bak tapen så sparkel ble brukt på sårene. 


Første strøket er restmaling etter oppussing av badet. Blåfargen fra badet synes jeg ble litt mørk på vaskerommet og jeg valgte en lysere nyanse på andre strøket som du ser på bildet under

Resultatet ble Sjøgløtt 5225/51510- lady våtrom. På gulvet har jeg brukt samme farge som på badet (fint å kunne bruke opp det man har av rester). Først grunning for gulv. Deretter Trestjernes maling i en lys gråfarge (spannet er kastet og husker ikke koden)

Nå er dere bare å vente til gulvet er tørt så alt kan ryddes på plass igjen :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig om du legger igjen en hilsen :-)