mandag 16. september 2013

Oppussing av trapp

Det har vært fint lite nytt her på bloggen i senere tid. Jeg har rett og slett ikke hatt tid da det har vært oppussing på gang. Først var det badet som fikk en oppfrisking med nye farger, deretter stua og siste prosjektet var trappa. 
Noen ganger er det helt okay å ikke vite hvor mye arbeid det vil ta for å bli ferdig. Trappa har nok tatt alle kvelder i de siste fem ukene. Det har vært støv og skit over alt. Vondter i armer og bein, og malingslukta har "rivi" i nesa. Desto mer glad er jeg nå når det endelig ble ferdig!!! Jippi

Furutrappa var lakka og hadde mørknet å fått sine små hakk i trinnene etter ca 22 års bruk. 
Først ble granpanelen på veggene grunnet med Jotun kvist og sperregrund. Deretter fulgte to strøk Lady Supreme Finish hvit base. Glassfiberstria som er på veggene øverst i trappa ble malt med Lady vegg 10 (9915/si500-N)
Deretter pusset vi med maskin og dels for hånd hele trappa. Skikkelig møkkajobb som ble etterfulgt at husvask i hele kåken....phu
Også begynte den litt mer trivelige delen av jobben. Hele trappa ble grunnet med samme grunning som veggene. Deretter ble det tre strøk med samme hvifargen som på veggene. Trinnene og håndløperne fikk to strøk med Trestjerners gulvmaling Matrix ( 9913/s6000-N)

Her er veggene malt ferdig. Jeg var så ivrig på å komme i gang at jeg glemte å ta "før" bilde, men veggene var nesten like mørke som trappa.


Øverste del av trappa med gangen


Fra toppen av trappa og ned. Her ser du veggene i glassfiber strie. Det er ikke lett å nå ut til veggene, så det gjelder å være kreativ..


Trappa fra midt i huset


Synes gråfargen ble fin i trinnene

Trappa sett nedenfra

Kjempefornøyd med resultatet og veldig glad jeg ikke skal male denne trappa en gang til... :-)


2 kommentarer:

  1. Kjempeflott!! Ja, her er det lagt ned mye arbeid! Husker når jeg malte min, men den var jo ikke så stor...!

    SvarSlett
  2. Takk :-) Det var mye jobb ja, men gleden er stor nå når koster og spann kan settes vekk :-)

    SvarSlett

Hyggelig om du legger igjen en hilsen :-)