lørdag 23. februar 2013

Massevis av inspirasjon

 
SY! av Jenny Hellström Ruas. Boka er på svensk. Jeg har bare rukket å bla i den, men beskrivelsene ser veldig greie ut. Det følger mønsterark med på en del hverdagsplagg for ung/voksen. Blyantskjørt og peterpan krave er kanskje det første jeg vil prøve ut... når tiden bare strekker til :-)


 
 
 
A perfect fit av Lynne Garner. Boka er på engelsk. Den har gode tegninger og beskrivelser for tilpassing av mønster. Krever kansje litt erfaring for å få utbytte av denne..men for all del. God bok!
 
 
 
 
 
 
Colette sewing handbook av Sari Mitnick. Boken er på engelsk og mønsterark på fire modeller. Omslaget har fast perm og arkene er festet med spiral, altså lett å la boken ligge åpen! Enkle forklaring for å tilpasse kjoler og skjørt. Litt gjennomgang av valg av stoffer, størrelsestabell, prosessen fra planlegging -utklippingtil ferdig sydd. Fin bok for deg som syr kjoler og skjørt til voksen.



 
 
 
Børnetøy 0-3 år av Hanne Meedom og Sofie Meedom. Mange fine mønster og beskrivelse til deg som syr til små barn.
 
 

 
 
 
Børnetøy 4-7 år av Hanne Meedom og Sofie Meedom. masse inspirasjon til barn4-7 år. Gensere, bukser, nattkjole, bluser,anorak, hettegenser m.m
 

 
 
 
Magisk søm av Trine Solheim. Fem stilarter i mønsterark. Søm for den viderekommende kanskje..masse innspirasjon i flotte modeller, flotte stoffer, perler, fjører....får bare lyst til å oppsøke stoffbutikken med stort utvalg og sette igang!!
 
 
 
Dette var en kjapp oppramsing av bøker jeg koser meg med når jeg søker innspirasjon, og det skulle man kunne få her :-)
 
De fleste bøkene har jeg kjøpt i nettbokhandel, Haugenbok hvis jeg husker rett.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig om du legger igjen en hilsen :-)